יום ראשון, 24 באוקטובר 2010

אקופנקטורה שוות ערך לטיפול בתרופה נוגדת דכאון לנשים בגיל המעבר


אקופונקטורה שוות ערך לטיפול ב – venlafaxine (תרופה נוגדת חרדה, דכאון) לנשים בגיל המעבר


פורסם ב - Journal of Clinical Oncology

תופעת הלוואי השכיחה ביותר של כימותרפיה ושל טיפול הורמונלי המיועד לנשים עם סרטן שד כוללת סימפטומים וזומוטורים (גלי חום, הזעות לילה).
המחקר העריך את היעילות והבטיחות של  venlafaxine (נוגדת חרדה ודכאון) ואקופונקטורה, אשר נמצאה כיעילה להפחתה של סימפטומים וזומוטורים בקרב נשים בגיל המעבר.

50 נשים עם סרטן שד בדרגות1-3  המצויות לפני או בגיל המעבר ומטופלות בטיפול הורמונלי עם tamoxifen או arimidex (תרופות שניתנות לסרטן שד) חולקו אקראית לטיפול במשך - 12 שבועות של אקופונקטורה (25 נשים) או venlafaxine (25 נשים).

מטרות המחקר העיקריות כללו תדירות הופעת גלי חום ואחרי שתי הקבוצות נערך מעקב של שנה.
שתי הקבוצות חוו ירידה משמעותית בגלי החום (הפחתה של 50%), בתסמינים דיכאוניים ובתסמינים אחרים הקשורים בירידה באיכות החיים. השינויים שנצפו היו דומים בקרב שתי הקבוצות, ממצא המציע כי אקופונקטורה מציגה יעילות דומה ל venlafaxine .
אף על פי כן, כשבועיים לאחר הפסקת הטיפול, הקבוצה שטופלה ב venlafaxine חוותה עליה משמעותית בהיארעות גלי החום, בעוד שמספר גלי החום שנחוו בקרב קבוצת האקופונקטורה נותר נמוך.
קבוצת ה venlafaxine חוותה 18 אירועים של תופעות לוואי בעוד שקבוצת האקופונקטורה לא חוותה כלל תופעות לוואי ואף הציגה השפעות חיוביות שונות, לדוגמא: עליה בחשק המיני, שיפור ברמת האנרגיה, בהירות מחשבה ותחושה כללית טובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה