יום ראשון, 19 בדצמבר 2010

מחקר לכאבי גב ויעילות הרפואה הסינית

המחקר בוצע בגרמניה, באוניברסיטת Regensburg ופורסם ב Journal Archives of Internal Medicine וכלל כ 1162 מטופלים בין הגילאים 18-86, שסבלו מכאבי גב כרוניים מזה שמונה שנים בממוצע. הם חולקו לשלוש קבוצות :
1. הקבוצה הראשונה קיבלה טיפול בדיקור, על פי אבחנה ועקרונות טיפול המושתתים על הרפואה הסינית, עשרה טיפולים, פעמיים בשבוע אשר נמשכו שלושים דקות האחד.
2. הקבוצה השניה קיבלה דיקור-דמה, שהוא דיקור שיטחי שמתבצע בנקודות דיקור “שגויות” , וללא אבחנה, בתדירות זהה לזו של הקבוצה הראשונה.
3. הקבוצה השלישית קיבלה טיפול קונבנציונלי לחלוטין, שכלל משככי כאבים, פיזיותרפיה, והמלצות לאימון גופני.
תוצאות הטיפול נבדקו שישה חודשים לאחר מכן, שיפור בכאבים נמדד במספר שאלונים מקובלים על עולם הרפואה, שבודקים הטבה של לפחות 33% ברמות הכאב. ואלה היו התוצאות :
בקבוצה הראשונה 47.6% מהמטופלים דיווחו על שיפור - דיקור אמיתי, בקבוצה השנייה היה שיפור אצל 44.2%, ובקבוצה השלישית שקיבלה טיפול קונבנציונלי היה שיפור אצל 12% מהנבדקים בלבד.
מסקנת המחקר : כאבי גב תחתון מוטבים לאחר טיפולים בדיקור סיני לפחות לתקופה של שישה חודשים. האפקטיביות של דיקור סיני המבוסס אבחנה או לא, היא כמעט כפולה מזו של הטיפול הקונבנציונלי המקובל בכאבי גב תחתון (תרופות, פיזיותרפיה ואימון גופני).
המחקר עורר הרבה פירסום ותגובות, עקב התוצאות החד משמעיות, וגם בגלל העובדה שדיקור ה”דמה” עבר כמעט כמו הדיקור הרגיל. צריך להבין שבטיפול בכאבים לנקודות דיקור מקומיות, גם אלה אשר לא נמצאות על המסלולים הרגילים יש השפעה רבה על הכאב, זרימת הדם ועל הפרשת האנדרופינים במוח.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה